مقالات

علت درد کشاله ران سمت راست

  • 1399/8/12

شایع ترین علت درد کشاله ران در زنان :

به طور معمول ، درد شما در اثر آسیب دیدگی یکی از ساختارهای ساق پا که به کشاله ران شما متصل است ، مانند کشش یا پارگی عضلات ، رباط یا تاندون ایجاد می شود.

"کشش کشاله ران" معمولاً به پارگی یا کشش عضلات ، که در قسمت داخلی ران قرار دارند ، اطلاق می شود.

این نوع صدمات کشاله ران معمولاً در اثر استفاده بیش از حد ایجاد می شود و در بین افراد فعال جسمی رایج است.

 

10 دلیل دیگر درد کشاله ران سمت راست در خانمها :

فراتر از آسیب دیدگی در عضله ، رباط یا تاندون ، درد کشاله ران شما می تواند نتیجه هر یک از شرایط مختلف مانند موارد زیر باشد:

 

آرتروز در باسن شما :

یک علامت بارز ورم مفاصل ران ، درد در ناحیه کشاله ران عمیق است که گاهی اوقات به سمت قسمت داخلی پا تا ناحیه زانو تابیده می شود. این درد کشاله ران می تواند با ایستادن یا راه رفتن برای طولانی مدت زمان شدیدتر شود.

 

غدد لنفاوی بزرگ شده :

گره های لنفاوی ، که به آن غدد لنفاوی نیز گفته می شود ، در کشاله ران (غدد لنفاوی اینگوینال یا فمورال) به دلایل مختلف از جمله آسیب ، عفونت ( لنفادنیت ) یا به ندرت سرطان ممکن است تورم ایجاد کرده و باعث ناراحتی شود.

 

فتق فمورال :

در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد ، فتق فمورال برآمدگی و بیرون زدگی احشا در قسمت بالای ران و نزدیک کشاله ران می‌باشد. در واقع زمانی اتفاق می‌افتد که یک قسمت کوچک از روده باریک وارد کانال فمورال می‌شود. کانال فمورال حاوی گره لنفاوی روزنمولر و عروق لنفاوی میباشدو دقیقاً در زیر لیگامان اینگواینال واقع شده‌است.

 

شکستگی لگن :

با شکستگی لگن ، درد به طور معمول در کشاله ران یا بالای ران فوقانی خارجی وجود خواهد داشت. اگر استخوان لگن شما در اثر مواردی مانند سرطان یا آسیب و استرس ضعیف شود ممکن است مدتی قبل از شکستگی احساس درد در ناحیه کشاله ران یا ران داشته باشید.

 

فتق اینگوینال :

فتق مغبنی یا فتق اینگوینال در ناحیه کشاله ران است. اگرچه در مردان شایع تر است ، فتق اینگوینال بافت داخلی است که از طریق یک نقطه ضعف در عضلات کشاله ران شما فشار می آورد.

به عنوان یک زن ، ممکن است شما یک فتق مایع غیر انعطاف پذیر یا مخفی داشته باشید که باید با استفاده از لاپاراسکوپی ارزیابی شود.


-آریا دکتر